James Bond

För den som gillar Bondfilmer finns det ett antal att välja på. Den första kom 1962 och 2021 beräknas den tjugofemte i ordningen bli klar. Utöver de "riktiga" filmerna finns det ytterligare två som inte producerats av Eon films.
Igår var det dags att fräscha upp minnet så film nummer ett var den vi såg. Tvåan blir det nu ikväll, From Russia with love (1963). Ettan var Dr. No och där spelas Bond av självaste Sean Connery. Det är mycket vatten som runnit under broarna sedan 1962 och det märktes på teknik, inspelning, ljud och sådant men vid närmare eftertanke är det många år sedan filmen kom.
I oktober 2016 var T. och jag och besökte min son i London för första gången och var då på Bondmuseet. Till min egen förvåning när jag idag kollar bilderna jag tog vid det besöket fans bara en bild från det museet. Därför måste vi den närmaste tiden se minst så många Bondfilmer så jag får svar på vilken film bilen nedan var med i.
Tilltugget på vår filmstund ikväll blir en tacopaj med grönsaker och öl. Ha en trevlig lördagskväll allihopa!

Kommentera inlägget här :