Snart är det kalenderdags

Vi befinner oss nu i slutet på november och mörkret har gjort sig ordentligt påmint. Dagarna känns kortare men temperaturen här i Malmö befinner sig fortfarande strax under +10. I nästa vecka gör december sitt intåg och det känns minst sagt konstigt att fortfarande kunna plocka blommor i trädgården och samtidigt ha julen så nära inpå.
Våra fyra hönsdamer trivs bäst i sin inhängnade utegård men har varje dag några timmars vila i sitt hus. Där sitter de och utbyter åsikter om allt konstigt vi människor sysslar med. Som att det ska vara så svårt att få politikerna att enas och diskutera sakfrågor istället för att tjafsa som småbarn. Hönorna har också åsikter om varför elen ska vara mer än dubbelt så dyr här hos oss mot i norra Sverige. De har även åsikter om varför det äts så mycket kött när det som växer är så mycket bättre för vårt klimat. Då lugnar jag dem med att de inte behöver vara oroliga för egen del då de aldrig kommer att slaktas för att ätas upp. 
 
Själv har jag börjat fundera på hur jag ska utforma årets adventskalender här på min blogg. Upplägget blir lite som förra året med funderingar, rim, och recept men varje dag har jag tänkt ha en huvudperson eller plats från min släktforskning i centrum Jag började släktforska och skriva om personer före mig för snart 20 år sedan och har nu samlat på mig en hel del att plocka från.
Så är du intresserad av upplägget här på sidan med start från den 1:a december är du välkommen!
 

Kommentera inlägget här :