Planeringar

Vi besökte favoritbyggmarknaden Hornbach idag. Det är helt ok att åka dit bara för att drömma om allt som skulle kunna byggas och göras om här hemma. T. hittade ett litet rött hus med röda knutar. Ett rum med sovloft på totalt 4 m². Priset bara lite över 6000 kr. Inte stort nog för oss, tyvärr.
Anledningen till besöket var att kolla upp material inför nästa byggprojekt vi ska göra. Någon form av vindskydd behövs till uteplatsen när vindarna tar i. Ni vet det där att när kaffebrickan bärs ut - då börjar det blåsa. Snart har vi klurat ut hur byggnationen ska se ut och göras. Finjustering av idéerna ska bara ordnas först.
Innan byggmarknadsbesöket hämtades ett paket som PostNord levererat. Det var ännu en födelsedagspresent, den här gången från äldsta dottern med familj. 
De tyckte att nu när det är sommar och sol
ska jag släppa allt och sätta mig på en stol.
....
....
Sedan ska jag få se vilken avslappning det ger att rita
istället för att i vardagen slita.
 
Jag tackar så mycket för omtanken och ska genast börja sätta färg på bladen.
Relaxmusiken som följde med kommer säkert att göra nytta också.
 
 
Det finns en hel del genvägar till snabbare sommarmat och ett är att använda en mix som bara blandas med kokande vatten och sedan formas till biffar. I söndags fick jag en kasse med olika produkter från bl.a. Risenta Det var Smålandsdottern som hade med den hit. Inte ville hon och hennes familj äta sådant, men det vill jag/vi. Så tack för godsakerna som nu hamnat i rätt hushåll. 
Idag gjordes alltså goda quinoabiffar som serverades med stekt purjolök och hemgjord potatissallad. 
 
Min potatissallad
4-5 port.
 
ca. 750 g potatis som kokas i tärningar
1 liten finskuren purjolök
1 hackat äpple
1 dl ättiksgurka som hackas
2 dl matyoghurt (jag använder havreyoghurt)
2 msk majonnäs
salt
peppar
klippt persilja
  1. Koka potatistärningarna. Låt dem sedan svalna en aning efter att vattnet hällts av.
  2. Blanda alla övriga ingredienser i en skål. Smaka av med kryddor.
  3. Häll sist i den kokta potatisen.
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: potatissallad;

Kommentera inlägget här :