Ofrivillig detox

Med en detox rensar du ut det gamla och ger kroppen en nystart går det att läsa på Anna Skippers hemsida.
Jo så är det ju och jag tror visst att det kan vara bra att rensa ut och avgifta kroppen ibland. Alltså att fasta. Men att göra det ofrivilligt är inte lika kul och sätter käppar i livshjulet. Men kanske det är kroppens sätt att säga att nu ska du ta det lugnt några dagar. 
Jag mådde gungigt i måndags och trodde knappt att jag skulle orka dagen ut, men det gick. Väl hemma öste kroppen ut allt den inte ville ha och stora tröttheten kom. Nu två dygn senare kan jag sitta uppe och har fått i mig te som faktiskt smakade bra. Så det blev en minidetox av det hela. Det må vara lite positivt men det är inte lika positivt för plånboken. Grrrrrr
Detoxmaten enligt Anna Skippers sida är inte så dum. Grönsaksjuicer, teer, soppor och sallader under några dagar då och då. Allt för att kroppen ska rensa ut gifter och komma i balans igen. Låter väldigt likt 5:2 dieten som varvar flytande dagar med vanliga kostdagar. Ja, dessa dieter! Jag föredrar att äta det jag tycker om men kanske se upp med stress och sådant som finns på jobbet. ( Hur man nu gör det? )
 
På tal om fasta och vätskor har jag placerat en glaskaraff med en tappkran på min önskelista. Stötte på en sådan förra sommaren då vi var på Statarmuseet i Torup utanför Malmö. Nu har de börjat dyka upp i en mängd olika modeller i heminredningsbutikerna. Vill ha, vill ha!
 
Den här finns hos Clas Ohlson och kostar 199 kr.
Den här finns i samma butik men kostar 249 kr. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :