Höstens första potatismos

 
 
Bilden visar hanggliding som mina söner provade på i söndags i närheten av Kåseberga. Jag fick följa med (kanske för att fixa en del av lunchen) och det var en strålande dag.
I dag hade jag premiär för höstens första hemgjorda potatismos. Det är aldrig lyckat att göra mos av färskpotatism men nu var det dags, så gott det blev! Serverades gjordes det till en coleslow och fiskpinnar. Några tomater från växthuset fick bli färgklicken på tallriken.
Nu har jobbet satt fart och det märks på att jag känner mig stressad och får ångest över saker jag vill hinna med. Det är alltid mycket pappersarbete när en ny termin sätter igång. Dessutom tjänstgör jag på två skolor och får därför göra dubbla planeringar, suck. Ikväll har jag suttit och påbörjat en uppdatering av skolans webbplats men stötte på en del problem och får därför fortsätta i morgon.
Något som däremot är färdigt är veckans matsedel som ser ut så här:
 
 
Husets meny vecka 34

Markerade maträtter går att klicka på för recept

Måndag:

Rester

Tisdag:

Stekt fisk, potatismos och coleslow

Onsdag:

Pastapanna med kyckling

Torsdag:

Räkmacka

Fredag:

Tomatsoppa, vitlöksbröd

Lördag:

Fiskgryta, bulgur

Söndag:           

Potatisgratäng, karrékotlett

Skrivis bageri:   Rågsiktslimpor, äppelkaka
 

Kommentera inlägget här :