En klick sylt

...i hembakta muffins är riktigt gott. Mitt vanliga recept användes och ½ tsk hallonsylt på toppen innan plåten sattes i ugnen och så här blev resultatet.
På fredagar slutar jag lite tidigare än andra dagar så därför blev det lite kakbak idag. Förutom muffins bakades, mjuksega kakor med banan och chokladbitar, en variant av cookies. 
Igår fick jag hem ett paket från EON. Det var en mätutrustning som visar hur mycket ström hushållet gör av med. Riktigt spännande var det att tända belysning och starta olika maskiner för att sedan kunna se vilka som är energitjuvar. Dessutom har jag en app. i mobilen så när jag är på jobbet kan jag se vad som händer hemma på elfronten eller vilken temperatur det är i huset. Poängen med mätningen är förstås att bli medveten om vad som drar el och att det går att påverka genom förnuftigare beteenden. En effekt igår blev att jag inte torktumlade handdukarna utan hängde dem på tork. Lite smålänningsbeetende. Man är vad man är. ;)

 Recept på banan-chokladcookies



Kommentera inlägget här :