Sensommaren är här och semestern är slut

 
I ensamt majestät lyste den gula blomman i gräsmattan igår. Kan inte säga annat än att den är rätt vacker om de inte kommer i flock. Solen lyste sista lediga dagen och det var riktigt varmt. Idag har det regnat vilket gjorde det aningen lättare att acceptera jobbstarten. Vi hade möten och åter möten som det ofta blir när en ny termin ska köra igång. Men nu kör vi!
Har föresatt mig att ta med lunchmatsäck varje dag detta läsåret, blev lite si o så med det förra året. Passande var det kvar av tonfisksalladen igår och det är ju perfekt när lunchen inte behöver värmas.
Igår satt jag ute i solen och gjorde matsedel för en månad framåt. Ringde sedan till yngsta dottern som var på väg för att storhandla. Hon hade nämligen gjort en matsedel, även hon. När jag sedan cyklade ut en runda stannade jag till utanför grannens hus och då sa hon att där hade de minsann suttit kvällen innan och gjort en matsedel för en tid framåt. Hmmm
Det kändes ungefär som när nyår varit och man har nya föresatser inför året som kommer. Goda föresatser i det här fallet.


Vill göra reklam för en sida som heter . Är med där och kan då få testa nya produkter av olika slag. Just nu testar jag att lyssna på ljudböcker i Iphonen via något som heter Storytel. Ska upptäcka ev. buggar eller tokigheter som kan uppstå via internet. Boken jag just nu lyssnar på är av Björn Ranelid och den heter Kniven i hjärtat. Mycket bra!

Kommentera inlägget här :