Vittne till mord

Blir så arg. Vi har ett fågelbord utanför köksfönstret.  Där har sedan i höstas en rödhake dagligen suttit för att äta. Framför en häck är fågelbordet och där sitter den vackra fågeln  och har det bra med maten inom räckhåll. Den senaste tiden har den fått kämpa eftersom en koltrast också gillar maten och jagar bort alla andra fåglar. Men de tycks ändå fungera ihop. Vår katt Tindra sitter i fönstret och "pratar" med fåglarna. För någon vecka sedan dök ännu en Rödhake upp, liten och tunn så vi tolkar det som att det är honan som kom och nu blir det bobygge och ungar i häcken. Kul att följa!
Men......
Idag såg jag grannens katt smyga ute vid häcken och smack så gjorde den ett utfall. Den sprang sedan därifrån med en fågel i munnen. Jag tror att det var en av våra Rödhakar, troligen honan. Först någon timme senare visade sig hanen vid matbordet igen. Tyckte så synd om honom som mist sin vän.
Om grannens katt har jag inga höga tankar just nu.

I fredags var vi på ishockey i Malmös nya arena. Det var Malmö som spelade mot AIK och detta inför en fullsatt arena ,12500 personer. Malmö vann  med 6-2 framhejade av en mycket entusiastisk publik. Arenan blev färdigbyggd för några månader sedan och är väldigt fin. Det behövdes en sådan stor samlingsplats för idrott och konserter. Bilden nedan är från uppvärmningeninnan själva matchen började. Vi hade en bra överskådlig plats högst upp under taket.

Nu ska jag ner i vår källare och göra en sista strykning av färg på väggarna till mediarummet som börjar ta form där. Svarta och grå väggar för bästa möjliga känsla av bio när filmerna ska ses. Sedan beger jag mig till IKEA som ligger 2 minuters bilväg härifrån. Ska köpa ett draperi att ha bakom filmduken och ett skåp att ha filmer i. En ny soffa är redan beställd på ILVA som är ett annat möbeltempel här i stan. Jag tycker de har en bättre stil på sina möbler än IKEA. Dansk design och mer modernt, stilrent som jag gillar. Förhoppningsvis kan rummet invigas till helgen.

Kommentera inlägget här :