Veckorna rullar på för snabbt

Massor att göra men veckorna flyger snabbt och jag hinner bara en bråkdel av det jag vill. Nu har vecka 5 precis passerat och jag har förberett mig inför morgondagen. Uppdaterat skolans hemsida och konstaterat att jag glömt min arbetspärm på jobbet och det begränsade mig en aning. Men det får jag ta igen någon annan dag. 
I morgonkväll ska jag gå på en rockkonsert och det ska bli superkul. Dessutom kommer jag få trevligt sällskap med mig. :)
 
 Agnes har varit här både idag och igår och det betyder full rulle eftersom hon far omkring som ett riktigt yrväder. På bilden sitter hon som omväxling still och äter en majskrok. Jag fattar inte att det kan smaka gott men det är klart att hon har inte så mycket att jämföra med än.
Igår bakade jag surdegsbröd, en mjuk chokladkaka och sirapsstänger som är en gammal klassiker på fikabordet. Chokladkakan är snart slut och det är inte alls förvånande för den är försvinnande god som man säger. Jag säger bara, baka den, du kommer inte att ångra det. Här är receptet. 
 
Middagar ska det bli kommande vecka förstås och så här har jag tänkt att det ska bli då.
 
 
 
Matsedel vecka 6
 
Måndag: Rester 
Tisdag: Färsk tagliatelle, kyckling / quornsås.
Onsdag: Tomat- och morotssoppa med fetaost. Testlagade den på jobbet och den var mycket omtyckt av eleverna.
Torsdag: Laxbiffar, potatismos, morotssallad.
Fredag: Idag ska det köpas Kinamat.
Lördag: Pannbiff, pastawook. Hallonpannacotta.
Söndag: Fiskgratäng.
 
Skrivis bageri:
  • Morotsbullar
  • Morotsmuffins
:
 
 

Kommentera inlägget här :