Sommarlycka i juli 2021

Idag plockades de första mogna trädgårdshallonen - det är lycka!
 
Sitta under våra skuggande vinrankor där vinklasar bildats och nu ska växa till sig - det är lycka!
 
Duka utomhus i sommarvärme när måltider ska ätas - det är lycka!
 
Jordgubbar hör sommaren till och när de hamnar i en god sommarpaj då är det lycka!
 
Receptet har jag plockat från tidningen Femina som jag fick i present för ett tag sedan. Att läsa sommartidningar i en solstol är också lycka!
 
Igår klippte jag en av våra häckar och samtidigt lyssnades på en av sommarpratarna i mina hörlurar. Det var Tareq Taylor som är fantastiskt bra på att fånga människors uppmärksamhet med sitt lättsamma sätt. När han talade om att vi alla gör avtryck med det vi gör så gick det inte stänga av, varken poden eller häckklippningen. Lyssna gärna du också om du inte redan gjort så.
 
 
Listan på vad som är sommarlycka kan göras lång och självklart finns barn och barnbarn och alla andra med i mina tankar vad gäller lycka. Ett barnbarn är på kollo just nu, ett annat har spelat sin första fotbollsmatch, andra varit ute på cykelturer eller badat utomhus. Vad är det om inte lycka?
 
 

Kommentera inlägget här :