Alla hjärtan

Idag börjar vecka sju och en del av landets delar har sportlov. Här i södra landsdelen är det lov vecka 8. Det är mulet och temperaturen ligger runt nollan. Jag har precis lyckats få igång kameran i hönshuset igen. Efter en del meck och felsökningar upptäckte jag att den helt enkelt tappat komtakten med det nätverk som den är kopplad till. Men nu är den online igen. Bra kvinna reder sig själv som man säger. Men jag är glad att jag inte är just en ensam kvinna utan har min fina sambo och andra älsklingar i "mitt nätverk". Kram på er alla nära och kära!
 
Igår var det Alla Hjärtans dag och sonen med familj undrade om vi ville komma till den frysta nu skridskovänliga dammen i Bulltoftaparken. Där åker många skridskor på behörigt avstånd ifrån varandra. Grillplatserna är hela tiden upptagna av nya familjer och det doftar friluftsliv om alltihop.
Det tar cirka femton minuter att gå dit härifrån vårt hus och solen sken och det var verkligen en Hjärtelig dag. Barnbarnen hade haft en sleepover hos sin bästis och då bakat så fina cupcakes som de bjöd på där på isen. Jag valde en med chokladsmak, grön topping och ett rosa godishjärta. Så god!
En av flickorna hade oturen att hennes skridskor gick sönder just igår. Klacken lossnade helt enkelt från kängan. Så hennes pappa fick ta en vandring hem för att hämta en hammare och sedan spika fast klacken igen. Den yngsta fick helt plötsligt ett infall och satte sig i skräddarställnig som för en meditation. 
- Jag ska bara andas lite, sa hon.
Det är just sådana små händelser som blir till minnen att plocka fram senare i livet. 

Kommentera inlägget här :