Medan färgen torkar

Vårt pågående trädgårdsprojekt går framåt. Målet är att göra en frukostplats för soliga stunder. Det passar ju för det utlovas att sommaren ska komma ordentligt inom kort. Inte för att jag klagar då vi idag har sol och molnigt om vartannat ackompanjerat till 18-20 grader, men något stabilare får vädret gärna bli. 
Vissa hinder på vägen möter oss när det nya planket ska byggas och hamna på rätt plats. Stenar ligger i vägen och växter måste flyttas och så har det kommit en hel del regnskurar just när T. sk börja såga. Hans ansvarsområden är att såga, bygga och förverkliga våra idéer. Mina är att vara idéspruta, måla, skruva och ha peptalk. 😍
Min lunchpaus är snart över och idag serverades resterna av söndagens broccoligratäng med en bönbiff till och några apelsinklyftor som avslutning. När jag gör grönsaksgratänger lägger jag ofta bitar av grovt bröd på toppen. Dels blir det mer mättande och brödet som rostas i ugnsvärmen smakar så gott tillsammans med ostsåsen och grönsakerna. Bilden visar gratängen innan den hamnade i ugnen för gratinering. Jag använder havregrädde och veganost till stuvningen vilket är hur smaskigt som helst.
 
Matsedel vecka 22 - 2020
 
Måndag
Grönsaksbiffar med vitkålsfräs och pasta 
Tisdag
Närproducerade ägg förstås!
Här är ingredienserna till fraichen.....
Onsdag
Polenta med svampragu
Torsdag
Nudlar med jordnötstofu
Fredag
Cashewbiffar med potatissallad
Lördag
Lökpaj, örtagårdssås, stekta ärtbullar
Söndag
Spaghetti med morotssås
 
💕
Snart är det skördetider i miniväxthuset där det växer squash.
 
Taggar: Broccoligratäng;

Kommentera inlägget här :