Vilstolsläge mest hela dagen

Solen har värmt oss hela dagen och inbjöd till vila i däckstolarna långa stunder. Efter att växterna utomhus och i växthusen fått vatten och morgonbestyren avklarats blev det njutning för hela slanten. Jag fixade lite snacks som bestod av druvor, morötter, grova chips och hålkakshål. 😉 När jag bakade grova hålkakor för ett tag sedan gräddade jag även hålen som är perfekta som snacks. Ett tips är att baka en plåt med enbart hål - i äggkoppsstorlek.
(null)
Sangria med isbitar, hallon och apelsinklyftor förstärkte semesterkänslan. Drycken inköptes på systemet igår och fanns på en hylla som kallades för "på tillfälligt besök". Förmodligen är det inte så många som dricker det här annat än under sommaren. 
(null)
Jag har börjat läsa i en ny bok som är den första delen av sju. Böckerna är baserade på historier om stjärnorna som kallas Plejaderna. Konstellationen av stjärnorna är mytomspunna och det finns många legender om dem. Samtidigt som läsandet har jag lyssnat på lugn, lite meditativ musik i mina hörsnäckor. Det var riktigt härligt och gjorde att jag nästan kunde tänka bort verkligheten runt mig långa stunder.
(null)
Kvällens middag bestod förutom pastan av en svamp- och grönsakssås med färska kryddor och hackade valnötter samt på toppen stekt ost som delats i mindre bitar. 
(null)
 
(null)
Nu har vi låst om hönsen i deras gård, Tindra har kurat ihop sig bakom en gardin och vår tillfälliga gäst Stampe sitter i sin bur och mumsar på morötter.
(null)
 

Kommentera inlägget här :