Ta dagen som den kommer

(null)
 
(null)
Sitter i växthuset och har precis avslutat min frukost. Utanför dörren passerar några hönor förbi och kollar så allt är bra, för det är ju så att jag tillhör deras flock. Snorkfröken stiger in över tröskeln och får några smulor av brödet vilket hon uppskattar. Hon har för vana att alltid dyka upp när vi äter, precis som min son och barnbarnen gör. 😘
Kollar på väderleksappen och den visar på torrt väder idag och blött imorgon. Bra, då kan jag anpassa mina sysslor efter det. Måla idag och sy imorgon. En annan viktig sak att komma ihåg idag är att mata surdegen som sattes igår. (Minibilderna är klickbara)
 
  
 
 
Om någon timme kommer veckans matvaruleverans  och baserat på den har en matsedel gjorts. Det är ju trots allt vardag här igen. Jag tar dagen som den kommer och har det bra!
 
 
Matsedel vecka 31- 2020
 
Måndag
Linslasagne med squash och morötter
En veganskt variant där jag haft ett recept från Portionen under tian som utgångspunkt.
Tisdag
Grönsakspaj med tzatsiki
Onsdag
Anammabiffar, egen färskpotatis och stuvade morötter 
Torsdag
Potatis- och vitkålsoppa med grovt bröd
Rabarbermuffins som dessert
Fredag
Grekiska biffar med potatissallad
Lördag
Asiatiska kålplättar  med örtsås och ugnspotatis
Söndag
Chili sin carne, surdegsbröd
 


Kommentera inlägget här :