Kalashelg

Igår var det barnkalas hos ett av mina barnbarn som fyller 5 år nu i dagarna. Eller vuxenkalas, då det är noga med att säga rätt. Barnkalaset ska hon ha nästa söndag men då får inte jag som är en gammal farmor komma. Däremot får jag låna lillasyster som är 3 år och inte ska vara med på storasysters kalas. Ett klokt beslut tycker jag, för visst är det jobbigt med småsyskon som kan springa omkring och vara störiga. ;)
Innan kalaset igår kom min ena dotter och hennes barn hit från Småland. Kusiner som ju barnen är med födelsedagsbarnet tycker att det är kul att träffas ofta. Tänk så många minnen de samlar på!
Här är födelsedagsbarnet och lillasyster som fyller år om en månad.
Lek pågår -stör ej! 
Innan det var dags för kalasgodsaker som tårta och bullar gjorde jag lite snabbpizza hemma. Passade då på att testa två produkter i Smakboxen. Pizzabottnar och en kryddad tomatsås från Santa Maria. I kylen fanns riven ost, rivna morötter, färska champinjoner och spenat. Allt detta tillsammans och sedan in i ugnen runt 8 minuter resulterade i goda snabbpizzor. Tyckte vi vuxna, men barnen nobbade snabbmaten och tog igen det senare på kalasfikat och påsarna i fiskdammen. Så kan det vara ibland.
 
Idag har det varit en jobbig dag med halsont och jag är rädd att en förkylning av någon sort nått mig. Lederna gör sig påminda också. Måtte jag vara kry i morgon då det ska undervisas igen. Vikarier är inte så lätta att få när lärare blir sjuka. Så därför släcker jag lampan nu?
 

Kommentera inlägget här :