Yippie, jag vann!

 
 
Vilken tur jag har som igår fick veta att jag vann en dag på spa för två personer. Lunch och någon form av massagebehandling ska vi få. Allt detta för att jag träffade rätt med min limerickmotivering. Platsen dit vi ska är The Lodge i Genarp. Så glad jag blev för detta, som blir ett perfekt sätt att avsluta sommaren på.
 
Men ännu är det några veckor kvar innan min jobbvardag tar vid igen och jag försöker att ta tillvara tiden på bästa sätt. Än betar jag av något på min lista, ibland sitter jag i en solstol och läser eller gör någon utflykt och ibland påtar jag i trädgården som det heter. Vädermässigt går det upp och ner men att kunna styra över sin dag är ändå det bästa.
 
Är du sugen på nåt gott?
 
 Jordgubbar med naturell yoghurt eller kvarg och fröcrax.
 
Fröcrax
4 portioner
 
3 msk pumpakärnor
3 msk solroskärnor
1 msk sesamfrö
2 msk kokosflingor
3 msk honung
 
Blanda och värm allt i en stekpanna. Stek några minuter tills det får färg.
Häll sedan upp det på ett plåtpapper och låt det svalna och stelna.
Bryt sedan craxen i mindre bitar.
 
 
Om du undrar hur det smakar kan jag säga att i mitt smakminne dök det här upp.
Fast den hemgjorda varianten är inte lika söt som tur är.
 
 
 
Taggar: Jordgubbar med fröcrax, The Lodge;

Kommentera inlägget här :