Efter julen......

Efter juluppehåll med mat, stillasittande, lite promenader i vinterväder med snö och familjeträff kom vardagen igen. Lördagsförmiddagens extrainsatta nyhetsinslag berättade om händelser i Sveriges styrande led. Det blir inget extraval i mars utan de olika partierna ska försöka samsas kring bordet och fördela det som fördelas ska. De har ett tufft jobb framför sig med alla viljor som finns ute i landet. Jag önskar dem verkligen lycka till!
 
En av de fina julklapparna jag/vi fick.

Det här med julklapparnas vara eller inte vara är alltid lika svårt. Att få något som man behöver, något som någon själv tillverkat, något som leder till skratt, något som kan ätas, något att ha på sig är alltid lika uppskattat. Men att få något som någon annan får är värmande på ett speciellt sätt. Läs mer om hur en sådan gåva kan ges.
 
Julafton tillbringades i Malmö hos en av sönerna och det bjöds på ett gott knytkalas, tomtebesök och julemys. Trötta vandrade vi hem i den mörka natten och slocknade ganska snabbt för att sedan vakna upp på juldagen till ett snöande vinterland. Jag och min egen mystomte.
 
 
Julens bästa kommentar står Agnes för: "Vad synd att pappa inte fick träffa Tomten". Är vi vuxna riktigt snälla när vi lurar barnen eller finns han på riktigt, Tomten? 
 
Ett litet recept på julaftonens lingoncheesecake bjuder jag på här och lovar samtidigt att den var väldigt god. Dock gjorde jag inte lingontoppingen. Får bli nästa gång.
 
 
 
Taggar: Lingoncheesecake;

Kommentera inlägget här :