Kokospannkakor på mitt sätt

 
Som dessert efter kvällens potatis/purjosoppa serverades kokospannkakor med glass och wokade äpplen. Det blev riktigt gott. Jag utgick från ett recept som finns på ICA men som vanligt slutade det med flera ändringar så det blev som jag vill ha det. :)
 
Mina kokospannkakor 
som räckte till 3 personer
  • 2 dl vetemjöl
  • ½ tsk salt
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 dl kokosflingor
  • 1 burk (400 g) kokosmjölk
  • ½ burk vanlig mjölk
  • 2 ägg
  • matfett till stekningen
  1. Vispa ihop ingredienserna i den ordningen de står i listan.
  2. Stek som små eller större plättar.
Äppelwok 
Jag använde fallfrukt från trädgården.
  • 3-4 äpplen i mindre bitar
  • 1 msk rapsolja
  • 2 tsk kanel
  • 2 tsk råsocker eller annat socker
  1. Stek äppelbitarna i oljan på medelstark värme tills de mjuknar.
  2. Smaksätt med kanel och socker.
Jag avslutar med ett tips på en bra serie som går på Tv4 nu i höst. Den heter Broadchurch och är ett brittiskt kriminaldrama. Som vanligt använder jag mig av möjligheten att titta via en playtjänst och kan då titta när det passar mig. Detta är en suverän möjlighet.
 

Kommentera inlägget här :