Reklam i skördetider

 
Det är inte all reklam som är dålig. Idag fick jag och alla på mitt område en ask äpplen av en känd butikskedja. Detta tillsammans med en uppmaning att skaffa deras förmånskort. Blir perfekt att använda till fläderbärssaften jag tänkt göra i morgon. Tack!
Idag tog jag en ordentlig sovmorgon. Jag har sovit dåligt och oroligt hela veckan, haft snurriga drömmar och var verkligen i behov av en sömn utan morgonklocka. Efter frukosten tog städningen vid och jag passade på att möblera om i arbetsrummet. Sjutton vad damm som samlas i alla sladdgömmor som fanns där. Nu är där rent igen och kanske arbetsron kan infinna sig då eller är det att hoppas för mycket?
Trädgårdsmöblerna har ställts in för vinterförvaring och nu i veckan planerar jag att klippa gräset för sista gången det här året. Det är lite sentimentalt med höstsysslorna utomhus men inne är det desto mysigare med kaminen som värmer, värmeljus som lyser och testunderna som är härliga.

Kommentera inlägget här :