Nu ska här snackas mat igen

Gårdagens middag var rena snabbmaten och hade en höstkänsla i sig smakmässigt. Färsk spenatpasta koktes på några minuter, rökt lax bräcktes i en panna utan fett och hackades under stekningen i mindre bitar. Till detta värmdes en skogssvampsoppa som reddes till lite tjockare konsistens. Den fick bli såsen och som kronan på verket en kvist färsk timjan från krukan utanför dörren. Lätt som bara den! 
 
 
 
Husets meny vecka 31

Markerade maträtter går att klicka på för recept

Måndag:

Spenatpasta, svampsås och bräckt lax

Tisdag:

Hemburgare

Onsdag:

Dillkyckling, potatis  Citronkladdkaka

Torsdag:

Spenat - keso - lasagne (jag byter ut morötterna mot spenat eller mangold)

Fredag:

Pasta carbonara med grönsaksförstärkning

Lördag:

Grilleri med grekisk potatissallad

Söndag:           

Sommarpaj, tsatziki

Skrivis bageri:   Grahamsrutor, krusbärspaj, lavendeldrömmar
 
Ja, så är veckan tänkt att se ut och nu ska jag iväg för att göra inköpen till den.
Jag använder mig av en bra app i mobilen där jag lätt gör inköpslista utifrån den butik jag vill handla i. Rekommenderar appen starkt.
 
 

Kommentera inlägget här :