Första advent

Söndag förmiddag. Kaffe med pepparkakor vid köksbordet. Tv- nyheterna meddelar att en storm är på väg in över södra Sverige. Förhoppningsvis sitter vi som har tak över ganska säkert såvida vi får elleveranser och husen inte rasar. Värre är det för våra vänner fåglarna, och andra djur som måste söka skydd. Ska ut och fylla på fågelbordet så de får lite näring i sig.

Igår städades det för fullt i huset. Letade länge efter mina elljusstakar. Sprang omkring, lyfte på ting, öppnade lådor o skåp, gjorde diverse spännande fynd men så till slut hittade jag vad jag sökte. På den plats där de skulle vara men någon, möjligtvis jag, hade lagt andra saker framför. Nu är ordningen återställd och ljusen lyser i fönstren.
I matrummet hamnade en riktigt stor träpjäs som användes i min restaurang en gång i tiden. Då hade jag vita ljus i den men nu kände jag för svarta.

Kommentera inlägget här :