Ny vecka ny matsedel

Tindra lever lata dagar och likt en boll hittar jag henne ibland i min säng. :) Själv får jag vänta ännu några veckor till min semester börjar och jag längtar verkligen efter den. Det har varit ett av de tuffaste åren på länge så jag känner mig extra välförtjänt i år. I väntan på ledigheten har en ny matsedel komponerats för att underlätta matlagning och inköp under veckan.
Måndagens Quornkalops är verkligen god och supersnabb att laga. Spenatpajen på torsdag gör jag nästan som det länkade receptet fast jag tillsätter någon dl riven ost i spenatblandningen
också. Udon som finns med på lördag är japanska nudlar, smaskigt.
Pannacottan på lördag kan göras med olika tillbehör men den här årstiden är rabarber passande.

Vecka 22

 

 

Måndag:

Markerade maträtter går att klicka på för recept

 

 

Quornkalops, potatis, rödbetor

Tisdag:

Pannkakor, rivna morötter, sylt

Onsdag:

Stuvad potatis, korv/ lax

Torsdag:

Kr. him

Brunch med ägg o sill, spenatpaj, scones o muffins.

Grillning på kvällen.

Fredag:

Paella, nötbaguetter. Chokladmousse med melon

Lördag:

Laxflié med aprikoser, udon, citronsås

Pannacotta med rabarber

Söndag:

Chili sin carne

 

Kommentarer :

#1: Jossan

Det var god mat, ska bli gott :)) kram

skriven

Kommentera inlägget här :