Fredag i Barcelona, en dag på egen hand.

Min vän är sjuk. Jag åt ensamfrukost på takserveringen på stora varuhuset. Deras kaffemaskin var trasig så det blev en koffeinfri start på dagen. Men yoghurt, aprikosjuice och en croissant var hur bra som helst. Dessutom bjöds på en vidunderlig utsikt men tyvärr inget fönsterbord för min del.
Var ute några timmar och besökte butiker som turister brukar göra och sedan provianterades lite lunch till sjuklingen på rummet. Yoghurt, bröd, ost, frukt och dessutom kaffe till mig.
Tyvärr mådde inte min "reseledare" tillräckligt bra för att gå ut så därför återvände jag återigen ut på egen hand. Besökte en butik och köpte mina obligatoriska semesterarmband, var även nära att köpa en vårjacka men avstod i sista hand.
Sitter nu på ett matställe som är helt i min stil, modernt, svart och vit inredning, espresso, vin och en bra bok - jag njuter.

 

 

Kommentera inlägget här :