Rapport om "cum panis"

Igår var det ett underbart vårväder här i Malmö. Nästan 15 grader varmt och det lockade mig att äta frukosten ute för första gången i år. På jobbet hade vi en studiedag och satt inomhus och kunde genom fönstret se solen lysa. Vad lockande det var. Men helgen väntade ju och även om jag hört att det skulle komma regn så fanns ändå hoppet om en skön trädgårdsdag idag. Positivt tänkande är ju alltid bra. :)
Så kom då regnet och temperaturen sjönk igen. Men skam den som ger upp!
Jag har tidigare berättat om att byta bröd med mina kollegor "cum panis". Igår var det dags att göra det och vi var fem stycken som hade med oss olika sorters bröd. Via lottdragning fick vi nytt bröd. Nummer två fick jag och den påsen innehöll goda kesobullar.

 
Mitt bidrag var havretekakor som jag bakade samma dag som här gjordes den otroligt goda soppan med potatis och kikärter i. 




Chefen bidrog med bröd och sa att han inte brukar baka bröd så ofta men att han är en mästare på att baka kanelbullar. Detta uttalande måste bekräftas så innan sommaren kommer det att bli en uppföljare på "cum panis". Vetebröd blir temat då och säkerligen är vi fler deltagare med tanke på intresset från iakttagarna igår.

Kommentera inlägget här :