Vill du baka? Testa denna kaka.

 Här bakar några av mina elever morotsmuffins. Baka du också. De är supergoda till fika eller mellanmål. Varför inte ta med ut på en utflykt i den härliga hösten?

  Läste idag att lila är trendigt att inreda sitt hem med nu i höst. Det finns ju så många varianter av den lila  färgen så varför inte? Det senaste ombyggda utrymmet i vårt hus blev dock inte lila utan grått och vitt eller mandelfärgat som det heter.

 Lila är däremot garnet som jag påbörjat att sticka en liten kofta med. Kommer då ihåg att det var min "älsklingsfärg" när jag var sex år. På min födelsedag det året fick jag en lila cykel med en cykelkorg som hade ett lila sidenband. Mamma hade sytt en fin lila klänning till mig och jag var så stolt som man kan vara.
För några dagar sedan var jag uppe i Småland på besök och hälsade på min nu snart 76-åriga mamma. Hon hade fullt upp med att sy och sticka till sina två kommande och första barnbarnsbarn. "Det är så kul", sa hon flera gånger när hon visade upp sina alster och planerade projekt. Härligt att se henne stråla så och att hon har humorn kvar. Innan vi gick därifrån bjöd hon på saft och pepparkakor. En första smak på den analkande julen.

Kommentera inlägget här :