Omstart

 
Härliga fredag!
Ledig dag med sovmorgon, lång frukost och katten som sällskap. Välbehövlig start på dagen vill jag verkligen säga! Igår hade vi jobbkväll till klockan åtta. Det lär bli några sådana kvällspass under våren men belöningen är att jag slutar några dagar tidigare inför sommarsemestern, som en del kallar sommarlov. Att jobba in några studiedagar som ska vara då, är helt ok. Men igår var jag alltså extra trött.
Lite vitt är det på marken och solen skiner. Nästan så det börjar klia i odlarfingrarna. I höstas påbörjades lite förändringar i ena hörnet av vår trädgård. Ett nytt plank byggdes som ersättning för en gles häck. Nya odlingslådor tillkom och nu börjar planeringen för vad som ska ske mera i vårt nordvästra hörn. Min önskan är att grannens enorma gran tas bort. Den förser oss med massor av tråkiga barr och skugga som inte uppskattas. Granen verkar inte heller må helt bra längre så jag hoppas att ägaren tar ner den innan det stora fallet sker.
Fönsterutsikt 18 januari 2019
I väntan på trädgårssysslor blir det idag blomster- och växtvårt inomhus. Citronträdet och ett olivträd bor för tillfället inne i husvärmen. För att de ska trivas blir det en rejäl dusch då och då. Det är lätt ordnat när de stora krukorna står på hjulförsedda blomvagnar (fat).
Visst är det kul med nya prylar och nu har jag skaffat en sådan. En ny mobil och dessutom i en glad, pigg färg. Min gamla mobil får T. ta hand om så något dåligt samvete om att konsumera för mycket tänker jag inte ha. Efter lite justeringar med inställningar har hela mitt gamla mobilliv nu flyttat in i en ny mobilbostad. Än så länge kan jag fixa sådant själv dock med lite Londonsupport från ena sonen där. Tack, A!
Som motvikt till det digitala har jag beställt lite nya böcker som lär komma nästa vecka. Jag har testat men inte riktigt fastnat för ljudböcker utan föredrar att läsa i en riktig bok. Tre romaner varav en deckare beställdes men även en kokbok. Du kan själv se här när författaren gör reklam för sin bok "Det veganska köket"
 
 
Nu är det hög tid att sätta fart på fredagens sysslor som finns nedtecknade på min "attgöralista". Dagen ska visserligen fångas och lite smuts i hörnen skadar inte men även städning bränner kalorier.
 
Visste du att vi kan förbränna MINST lika många kalorier på att städa som på att besöka gymmet? Billigare men kanske inte lika kul, eller.........
 
 
Taggar: Det veganska köket;

Kommentera inlägget här :