Fredagslunch

(null)
 
Numera är jag ledig på fredagar och det är så skönt. Det betyder visserligen mindre i plånboken men att arbeta 60% som jag nu gör är toppen. Istället för att bara tänka på skolan så får jag möjlighet att göra lite annat också på vardagarna.
Min sambo T. har även han minskat sin arbetstid, till 80%, så nu kan vi umgås och äta lunch hemma varje fredag.
Idag serverade jag amerikanska pannkakor, veganska förstås. I receptet fanns socker med men det skippade jag. Vi tog det söta i form av lönnsirap istället. Ingen dålig fredagslyx!
 
Amerikanska pannkakor
10 st i en mindre stekpanna
 
3 dl vetemjöl
1 msk majsstärkelse
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
4 dl havremjölk
rapsolja att steka i
 
1. Blanda alla torra ingredienser i en skål.
2. Vispa ner mjölken i omgångar tills alla mjölklumpar försvinner.
3. Stek i rapsolja.
 
Nu är lunchen över och vi är väldigt mätta. Eftermiddagen tillbringar vi på varsitt håll i huset. T. i musikrummet där han filar på sitt gitarrspelande. Jag i arbetsrummet med släktforskning. Det är bra att kunna få lite egentid också!
 

Kommentera inlägget här :