Före och efter

Ibland får jag behov av att fixa till och ändra på saker hemma, vem får inte det? Efter att ha bott här i huset i över 10 år var det dags att ändra och förnya lite i vårt matrum. Där finns 3 garderober då rummet ursprungligen varit ett sovrum men det var innan min/vår tid i den här bostaden. Dörrarna till garderoberna var bland det första som kastades ut och ersattes med täta gardiner som lätt kunde dras åt sidan. Tyvärr blev de ganska snabbt fula och vek sig i kanterna men inte förrän nu har även de kastats ut. Jag ville ändra om i rummet ge det en känsla mellan veranda och vardagsmatrum. Huset är från sent 1950-tal och jag ville att en del arvegods efter mamma också skulle passa i den nya miljön. Det var alltså utgångspunkten när T. började riva, såga och snickra. Han är superbra på det! Min uppgift var att spackla, måla och sedan städa och få allt på plats. Teamwork är alltid kul och ger glädje på många sätt i ett förhållande.
Så här blev garderobsväggen efter vår framfart. Slagbordet med stolar har varit min mammas och lampan i taket hängde i hennes morföräldrars hem i Ronneby. Den lär vara från 1930-talet. 
Det här är samma vägg innan ombyggnaden började.
Så här såg det ut från dörröppningen. Man möttes av en garderobsvägg som hindrade ljuset att flöda fram.
Visst blev det bättre? Bilden är tagen från samma plats i dörröppningen.
Under olivträdet sitter "Kungen" på barnbarnens stol och katten är åter på sin plats framför fönstret.
Lugnet och ordningen är återställd.
 
 

Taggar: hemmet;

Kommentera inlägget här :