Morgon till kväll

Torsdag i första semesterveckan. Känner fortfarande stressen i kroppen och extra stressad blev jag idag när jag inte kunde htta bilnycklarna. Vände ut och in på både mig själv, alla tänkbara fickor, väskor och lådor. Bara för att så småningom hitta nycklarna på en köksbänk. Sömnen är fortfarande orolig men betydligt bättre mot för en vecka sedan. Det brukar ta en dryg vecka innan semesterlugnet dyker upp. 
 
En av de bästa sakerna med semester är frukostarna. Att dessutom kunna sitta ute bland fågelkvitter, flugor, bin och annat som hör till är helt underbart.
Havreyoghurten fick idag sällskap av en god müsli av det nyttigare slaget. Det finns så många sorters färdiga flingblandningar. Ibland gör jag egna varianter. Bland det jag värderar högst förutom den goda smaken är att de ska var osötade och fiberrika. 
Sommarlunchen i skuggan är en annan njutningsstund, speciellt då även T. har sin semester nu. Idag kokade jag färsk, färdig tomatfylld ravioli. Den behövde bara koka i ca. 4 minuter. Under tiden gjorde jag en tomatsås med skivade färska champinjoner och gul lök och så krossade tomater på burk. Lite kryddor på det och så blandades allt. Färsk klippt basilika på toppen och lunchen kunde serveras. Allt serverat i favoritpannan.
Ikväll blev det ett Hornbachbesök igen då lite byggmaterial inköptes. Nu ska här målas, sågas, skruvas och konstrueras. Min lilla bil är perfekt att lasta i men för att skydda den extra placerades ett gammalt påslakan på sätet. Hem kom vi med armeringsjärn, trälister, akrylplastskivor, skruvar, beslag och krokar.
Vad ska det bli av allt detta?

Kommentera inlägget här :