Fredagstankar

Fick ett mysigt mobilsamtal från mina båda Smålandsbarnbarn ikväll. De rapporterade om allt mellan himmel och jord. Så kul det är när de blivit så stora så man kan förstå varandra och ha nästan lite djup i samtalen. De skulle minsann äta pizza ikväll och på fest skulle de i morgon och danskurs var det på söndag och att gå i skolan var kul. Sådant är det man pratar med sin mormor om. Jag suger åt mig av den värme som kanaliseras via telefonen.  ♥♥♥ 
Lika glad som över samtalet idag blev jag igår när jag på hempromenaden med två av mina andra barnbarn som jag hämtat på förskolan fick klarlagt följande: Det var inte alls kul att återvända till deras vanliga dagis snart igen, nu när den fräschats upp. För nu när de är på den tillfälliga som är belägen intill där jag bor träffas vi oftare. De är för goa de små liven! En mormor/farmor kan inte bli gladare än över den spontanitet och glädje som småttingarna har. Måtte de ha barnasinnet kvar länge innan de möter det stora allvaret.
 
Det där med pizza lät förresten inte så dumt och jag hade som tur var fryst in några bitar sist när vi åt sådant. Bara att värma i ugnen. Det går nästan lika snabbt som när pizzabagaren säger: Du kan komma om 15 minuter.





Kommentera inlägget här :