Jäklar vad det blåser

 
Det blåser onödigt mycket idag och hade jag använt hatt hade den flugit iväg för länge sedan. Väderprognosen för morgondagen visar på ännu en blåsig dag men sen, sen vill jag ha lugnt och fint väder för jag ska nämligen bygga något till en av trädgårdens odlingspallar/ramar.
Ett glashus i miniformatet 120x80 cm.
Eftersom jag inte hade turen med mig att vinna något miniväxthus, trots min fantastiska motivering till varför just jag skulle vinna, var vi idag iväg och köpte ett istället. En tävling som ett av våra byggvaruhus presenterade, på den där umgängesportalen som det för övrigt blåser en hel del kring just nu, fick mig att vilja vinna det utlovade priset. Men det var inte mindre än tre andra personer som hade turen på sin sida och nu spelar det ingen roll för på vårt hallgolv ligger de platta paketen vars innehåll ska monteras. 
Men först måste det alltså sluta blåsa. 
 


Kommentera inlägget här :