Morgonkaffet hamnade fel

 
Att starta morgonen med en mugg kaffe är ett måste för mig. Fast att göra det som i morse var inte trevligt. Jag stötte nämligen till muggen och vips hade jag brunmönstrade kläder och en blöt svampliknande macka på bordet. Allt innehållet från muggen var där det inte skulle vara. Så det var bara till att ta om hela morgonproceduren igen. Grrrrrr.
Lite lagom stressad och irriterad kom jag till jobbet för att ta emot en varuleverans från grönsaksgrossisten vi anlitar. Chauffören kommenterade att vi beställt så mycket och fick till svar att det är fest på gång.
I morgon går skolans avslutningsfest för niorna av stapeln och därför har det fixats en himla massa idag. Det har gjorts potatisgratänger, delats sparris, meloner och annat gott. Det har dukats ooch pyntats i vår aula och fina placeringskort har placerats ut. Runt 200 personer blir vi runt borden när allt är klart men ännu återstår några timmars arbete. Och jag som redan är så trött! 
Det är ju även en hel del annat att fixa när jag som ensam klassföreståndare ska ta farväl av min nia på fredag. Det riskerar alltid att bli lite sentimentalt på slutet i grundskolan samtidigt som ett lov/ semester lockar. Får fundera ut vad jag ska säga/ eller göra för tonåringarna innan våra vägar delar på sig. Men först en bal på Slottet!
Här ska dukas och pyntas.
 
Menyn är så här:
 
Bruschetta på en bädd av gröna blad
med limeaioli och balsamicocreme
*
Grillad kyckling med örtolja samt potatisgratäng
stekt sparris och melonklyfta
tzatsiki och bearnaisesås 
veg. alt. Tzayspett med örtolja
*
Brownie med vispad grädde
och hallon

Kommentera inlägget här :