Semledagen

Idag och endast idag är det tillåtet att äta en semla. Det är ju fettisdagen. Min snälla sambo kom därför hem med två semlor till oss. (Fast jag måste erkänna att jag åt en semla för flera veckor sedan på ett besök hos mamma.)
Min näsa är som ett vattenfall idag och jag hostar som ett bergatroll, inget kul alls. Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar och anmält att det blir minst två dagar till. Typiskt när det är så mycket som behöver göras på arbetsplatsen. Grrr..... Men det vore inte snällt av mig att smitta ner en massa människor så därför får jag allt sköta om mig på hemmaplan. Undrar bara vilka bacillusker som fått tag i mig?
 
Snabbmat i sjukstugan 
 
Pasta med svamp- och grönkålssås
Inte för att mat smakar så mycket men näring är inte så dumt att få. Därför blev det lite vid-spisen-sysselsättning idag som många andra dagar. Istället för mellanmålsfrukt eller dessertfrukt hamnade päronen på maten och det var inte så tokigt.
Vaktmästar´n kan jag få beställa en kopp te?
Något som iaf är gott och värmande för en sönderhostad hals är varmt te med honung i. Lägligt för detta fanns det med en god sorts ekologiskt te i Smartboxlåda jag skrivit om flera gånger nu.
Ryskt varmt te är många gånger bättre än rysskyla som det talas om ibland. Fast då kan det syftas på både väder och annat och den frågan orkar jag inte ta upp idag. Avslutar ist med att visa en något suddig bild på min far och hans syster en kall vinterdag i mitten av 1900-talet. Platsen är min födelsestad Nässjö på det småländska höglandet.
 

Kommentera inlägget här :