Ett skönt avbrott

Idag äntligen, utnyttjade jag det presentkort jag fick förra året av mina snälla barn. Att jag uppskattar att få skön massage som stressar ner mig, det vet de. Men att de då valt varm stenmassage var extra spännande. Eller hot stone massage som det kanske ska heta. Bilden visar väntrummet där jag satt en stund, innan det var dags för behandlingen med heta inoljade lavastenar som mjukade upp stela muskler i kroppen. Platsen för det lugna äventyret heter Sinnliga Rum SPA och Kurbad och finns här i Malmö. Mjuk musik, tända ljus och sköna dofter samt ett lugn gör gott och tröttheten kommer som på beställning. Det tog några timmar innan jag piggnade till igen men nu märks effekterna av att kroppen fått slappna av extra idag.
En riktig skitunge
Efter den sköna timmen där jag hittade mig själv blev jag via mobilen tillfrågad om jag kunde hämta ena barnbarnet på dagis. Visst kunde jag det och vilken kontrast det blev då jag precis kom från den lugna, rena rofyllda massagen till en sandig smutsig dagisgård med stojiga småttingar. Men att notera femåringen som tittade upp och såg mig för att sedan  utbrista:
- Men farmor, kommer du? Det visste inte jag att du skulle. Sedan sprang hon fram och gav mig en härligt smutsig barnkram, den lilla skitungen. Sådant värmer!
 
 Annat som värmer är god mat
Igår testade jag ännu en produkt från nya Smartboxen och det var en trevlig bekantskap i form av en quinoamix från Risenta. Det var bara att blanda påsens innehåll med varmt vatten, blanda till en smet och forma biffar som sedan stektes. En perfekt snabbmat som kan finnas hemma "på lut" när jag vill att det ska gå extra fort med matlagningen. Proteinrikt, glutenfritt, smakrikt till en kostnad på runt 40 kronor för ett paket. 
Till biffarna kokade jag bönpasta från ICAs sortiment. Den var tillverkad av edamamebönor som är de gröna sojabönorna. Ett bra alternativ till traditionell pasta. På tallriken hamnade också en coleslaw gjord av rödkål, färska kokta rödbetor, yoghurt, majonnäs, senap och kryddor.
Å så lite kyla efteråt
Efter den värmande maten blev det en pytteliten dessert. Några skivade jordgubbar, Oatleys havreglass och en chokladboll med mörk choklad runtom.
Bara för att vi ville!
 
Taggar: #delicatoboll, #gulanyheter, #risenta, stenmassage;

Kommentera inlägget här :