Grattis Finland!

Finland blev en självständig stat den 6 december 1917 och fyller alltså 100 år det här året. 24-26 augusti firas detta bl.a i Stockholm. Man ska ju vara snäll mot sina grannar eller hur? Jag och min egen "finne" passade på att höja ett glas till Finlands ära igår. Detta med en dryck som T. fick i födelsedagspresent av min ena son. Den kunde inte passat bättre. Det blev många tummar upp för drycken som rullade runt med sina smaker i munnen.
 Nu är det fredagskväll och trots trötthet vill jag dra ut på den så länge som möjligt. Håll tummarna för att det blir en solig, skön helg så jag kan göra färdigt i "stenrabatten" framför huset. Det blir inte så mycket sådant arbete nu när jobbet kört igång igen och jag verkligen längtar efter lite kroppsarbete som ombyte till skolvärldens eviga tjafs med tonåringar som kan och vet allt.
Förutom trädgårdsjobb är det "betalaräkningarhelg" och brödbakningsdags så jag har att göra. Sedan ska det göras äppelmos av den skörd som återstår på ena äppelträdet på vår gård. Men nu är det freeeeeedag och soffhäng med ett avsnitt av Sleepy Hollow. 
Taggar: Finsk whisky;

Kommentera inlägget här :