Bilar

 
 
Ikväll  besökte vi Södra Sveriges största träff för motorentusiaster!
Varje tisdag från den 2 maj till den 12 september 2017, vallfärdar besökare, i alla åldrar, till skånska Löddeköpinge. Där finns ett unikt arkeologiskt friluftsmuseum, med fokus på vikingatid och tidig medeltid. Men på tisdagar är det motorfordon som lockar storpublik. VikingaTider som driver museet anordnar också tisdagsträffarna för motorvännerna och de är många. Tre stora fält med massor av bilar och motorcyklar visas upp varje tisdag mellan 17.00 och 20.00. Vi har varit där några gånger de senaste åren och idag var det dags igen.
Där finns vanliga och ovanliga bilar, söta och fula, villhabilar och villintehabilar och så några till. Idag var det två som hamnat på bild av mig.
Den första var en röd/vit söting och den var dessutom till salu. Men vid närmare titt var den nog inte riktigt så trafiksäker och bra för att köras i modern storstadstrafik. Så det fick stanna vid en bild på Citroënen.
 
Nästa bil vet jag inte ens om jag vill kalla en bil. Den var snarare ett monster och dessutom grön som Hulken. När den brummade in på fältet var det med en stor överlägsenhet över fordonen som redan befann sig där. Nej den tilltalande inte mig. Alltså kolla bara hur liten min annars så långa sambo är när han står vid bilen. Undrar om han velat ha ett sådant fordon utanför huset?
 
Tänkvärt!
Om ett år ska min nuvarande arbetsplats renoveras och byggas om och vi ska då få låna andra lokaler under byggtiden. Redan nu har jag börjat operation rensande och kastande av gammalt material som inte får följa med vid flytten. Idag kastade jag en hög med gamla elevuppgifter och mitt i högen hittade jag denna bild som togs tillvara. Teckningens tankar kan appliceras på många situationer som arbetsliv, privatliv eller varför inte politik?
 

Kommentera inlägget här :