Jag hann hem innan glassen smält

Dagens middag är tacopaj med tillbehör.
 
Idag har vi haft en studiedag på jobbet. Fick veta att den skulle pågå till 16.00. Perfekt tänkte jag och beställde hem mat för leverans från den tiden och fram till 19.00. Förra gången kom varorna strax innan 19 men det beror förstås på hur många som ska ha leverans den aktuella dagen. Igår sa min chef att vi fått fel tid och att det var 16.30 som skulle gälla. Att få veta det en dag innan var inte bra för min del när det var för sent att ändra matens leveransdag. Därför chansade jag och bad att få gå hem redan 16.00 och förklarade varför. Inga problem fick jag till svar, och tackade för det. 15.45 ringer min telefon och en röst säger att nu står varorna på min trappa men att jag inte är hemma. Nej säger jag, men är du inte lite tidigt ute? Jo, men kan jag lämna varorna här frågade chauffören? Vi kom då överens om att kassarna fick ställas utanför dörren eftersom jag snart skulle komma hem.
 
16.30 parkerade jag utanför huset, kassarna stod mycket riktigt utanför dörren och i en speciell kylpåse fanns det mest ömtåliga - glassen. Döm om min förvåning när det låg två frysklampar i påsen och att glassen var hur bra som helst. Tack för den servicen, från en nöjd kund som var beredd på glass i form av milkshake.
För ett par veckor sedan var det mycket skriverier om matleveranser där man inte hade kyl/frysbilar. Jag har testat flera företag under året som gått och alla har skött sina leveranser perfekt. Idag var det dock med en extra fjäder i hatten och berömmet riktar jag till coop.
 
Nu är skåp av alla de slag laddade för ännu en eller två veckors behov i vårt lilla hushåll. Katten har fått sina matskålar serverade med sådant en katt kan tycka om och själv tänker jag värma en bit tacopaj. Därefter vidtar kvällens lärarjobb - rätta ett prov och göra ett prov. Det som ska göras handlar om konsumentköplagen och dess rättigheter samt skyldigheter. Sådant kan vara bra att kunna så man inte hamnar i knipor som deltagarna i program som Lyxfällan. 
 
 
Receptet på tacopajen.
Jag gjorde vår paj med en bakpulverdeg och använde quornfärs i fyllningen. Av receptet blev det fem portioner. En bra maträtt om man vill ha till någon matlåda också.
Taggar: Tacopaj;

Kommentera inlägget här :