Linsernas Rolls Rolls Roys till middag

En av dagens Morsdagsgåvor, tack!
 
Det har varit en skön helg. Lördagen tillbringade jag till stor del med mina barn då T. jobbade. Det blev shopping av kläder på Lager 157. En butik med låga priser som var perfekt till sommarens garderobspåfyllning. Både jag och sonen kom ut med varsin välfylld kasse och tunnare plånbok. Sedan var det påhälsning hos ännu en son och hans familj. Där fick vi beskåda två små flickor som var superduktiga på att gunga. Sådant är bra att kunna!
 
Vidare har det varit bokläsande, trädgårdjobb, betygssättande och sådant. En helt ok helg alltså. Blev extra glad när jag såg att "vår" igelkott kikade fram under en buske och att några humlor och bin fick mat från en del av blommorna i trädgården. De har det svårt numera djuren. En del misshandlas av hemska människor och andra blir ihjälkörda. Sedan får bin mindre och mindre växtlighet att hämta nektar ifrån. Det lovar inte gott inför vår framtid då insekter behövs för att vi ska få föda.
 
Inte bara djuren utan även vi ska äta och dagens middag var en god linssås till pasta. Jag använde vad som kallas linsernas Rolls Roys, belugalinser. Receptet på den goda såsen finns här.
Tallriksmodellen för en lakto-vegetarian. Supergott!
Taggar: belugabolognese;

Kommentera inlägget här :