Två flugor i en smäll

Det är fredag och solen lyser ute. Det är dags för lite utevistelse för att få ta del av solens förmåga att dela med sig av D- vitaminer. 20 till 30 minuter om dagen är bra att vara ute, minst. Idag är planen att ta en promenad i parken runt Katrinetorp som är beläget i Malmös östra utkant. Turligt nog ligger möbelbutiken ILVA inte långt därifrån. De har möbler i dansk design som tilltalar mig. Just idag är jag på jakt efter en lampskärm i glas. Har jag tur månne?
Därför slår jag två flugor i en smäll med sol plus belysning. 
Kan det vara solen som gör människan gladare, positivare och piggare? Klart det är! Sedan kan ju en veckas semester påverka för idag känner jag mig inte alls fredagstrött som jag brukar andra veckor. Det är alltså hopp om framtiden och våren. Önskar bara att alla klimatförändringar sker i positiv riktning också så vi kan få glädjas åt en friskare jord i många generationer till. 
I förrgår såg vi en film som handlade om cyklar och bilar i stadsmiljöer och den gav kanske inte så mycket hopp angående miljön. Se filmen så förstår du vad jag menar. 
 
 
 
Taggar: miljö, solen;

Kommentera inlägget här :