Vårkänslorna som kom av sig

Det japanska körsbärsträdet i sin fulla blomsterprakt.
Vårstädningen i trädgården har så sakta börjat ge resultat.
Den här våren är inte lik andra vårar. Visst känns den kallare, senare och mera opålitlig? Ena dagen lyser solen och då rusar jag ut med redskap för att rensa land och pallen som ska skydda mina knän för att få alltför ont när jag knäböjer vid rabatterna. Dessa dagar kan jag pausa med en kaffekopp i handen och njuta av härligheten för att i nästa stund rymma in i växthuset då de kalla vindarna återkommer igen. Jag tittar på bilder från förra året och ser att det verkligen är en sämre vår nu. Men vem vill misströsta då det har skett mirakel förr.
Om bara några dagar är det maj så kanske kan det bli fika i hallonbersån med solsken i blick på söndag.
Håll tummarna!
 
Har varit och handlat efter jobbet. Eller rättare sagt det ringde på dörren och en chaufför från Mat.se lämnade kassarna med mat som jag beställt på nätet. Sedan var det bara att sätta in varorna i skåpen. Så lyxigt det är och vad tid som sparas. Ju mer leveranser jag får på det här sättet desto mindre får jag lust att gå till en affär igen. 
 
Snart är det dags att köpa tomatplantor och andra växter till glashuset på gården, men det är inköp som är kul att göra. Att sedan följa växandet fram till skörd är njutnig med många poäng. Fast visst kräver det lite arbetsinsatser också. 
Bara den där våren kan få fäste ordentligt först.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :