Fredagsförkylning med funderingar

Idag räckte orken inte till för att bege mig till jobbet. Har varit förkyld några dagar och ändå tyckt att med ett och annat piller plus god vilja har jag kunnat jobba. Men idag signalerades det temperaturhöjning, så skolan får klara sig utan mig. Men det kommer bättre dagar!
 
Nu lite gnäll eller I-landsproblem som en del säger.
Väldigt ofta får jag reklamblad från olika mäklare som söker hus att sälja, igår kom det två sådana. Det är förstås inte så konstigt när det inte finns så stort utbud och många vill passa på att köpa ny bostad när räntorna ännu är låga. Men jag vill faktiskt inte flytta eller sälja huset för att andra framtvingar det. 
Tidigare idag ringde min mobil och trots min ovilja att svara på okända nummer gjorde jag det ändå. En mycket vänlig dam från en känd mäklarfirma presenterade sig och ville att de skulle få komma hit för en värdering av huset.
- Varför då? frågade jag. Vi tänker inte flytta och har för avsikt att bo här i minst 10 år till.
- Jo, men ni behöver inte sälja, fast det kan väl vara av intresse att veta vad huset är värt, fortsatte hon.
Så gick samtalet utan att jag bokade någon värdering. Suck!
Samma sak är det när det ringer olika elbolag, försäkringsbolag, telefonbolag o.s.v.
Jag vill inte ha dessa samtal utan om jag vill göra någon förändring väljer jag att själv ta kontakt 
Ett sätt att slippa reklamsamtalen, för det är vad jag kallar dem, är att ansluta sig till NIX. Detta är gjort men ibland undrar jag om det hjälper. Det bästa är nog att strunta i att svara i telefonen på okända nummer.
 
 
 
Helgen är snart här igen - mattips
Grilltiderna närmar sig och för en del är den redan här. Tidigare i veckan gjorde jag en potatissallad som passar till grillat av olika slag. Så här gjorde jag den.
 
Skrivis potatissallad
4 port
 
500 g potatis, kokt i mindre bitar, gärna med skalet på
1 tärnat äpple
3 msk tärnad ättiksgurka
3 msk klippt dill eller persilja
salt och peppar efter smak
2 tsk curry
2-3 dl turkisk yoghurt
 
 
Taggar: Skrivis potatissallad;

Kommentarer :

#1: rememberthiis.blogg.se

Krya på dig! Oh det där både lät o såg gott ut :D

Svar: Tack!Bra när maten ser god ut eftersom synen betyder mycket när vi gör den första bedömningen om vi vill äta något. Speciellt om det är en rätt som inte testats tidigare.
Skrivis

skriven

Kommentera inlägget här :