Kall måndag i påskveckan

Brrrrrr, här är kallt och regnigt. För ett år sedan sken solen och våren var på god väg. Då hade vi börjat med trädgårdssysslor och njöt i fulla drag. Nu är det alltså inte så och enligt prognoserna lär det dröja ännu ett tag innan värmen kommer. Trist!
 
Lilla Astrid, som nyss fyllt 1 år, i pappas knä.
 

Några som varit iväg för att få mycket värme i Thailand, är sonen och hans familj. Nu är de hemma igen och går omkring och fryser i Malmö. Jag vill också ut och resa men får vänta till en cykelsemester på Gotland under sensommaren. Då är det bra att  ha bättrat på konditionen. På tal om det vill jag göra reklam för en app som ICA har att ladda ner till mobilen. Sedan genererar mina gång- eller löpsteg rabatt som jag kan utnyttja i butiken på vissa hälsovaror. Bra va?
 
Klicka på bilden för info.
 
Innan det är dags att bege mig till dagens träningspass ska jag bara.... ( Hört det förut? )
plocka ur diskmaskinen och ladda tvättmaskinen. Vilken himla tur att sådana maskiner finns som kan underlätta det för oss, så vi kan få egentid för träning och annat. 
 
För att underlätta det under resten av veckan kommer här min/vår matsedel. Har du också gjort en?
 
 
 
Matsedel vecka 14 2015
 
Måndag:  Kikärtsgryta med linser och saffran ( Linas matkasse )
Tisdag:  Bönbiffar, mangosalsa, fullkornsris ( Linas )
Onsdag:  Ugnsbakad aubergine, risotto, tsatziki
Torsdag: Sparrissoppa, quesadillas
Fredag:  Medelhavspita av filodeg, spenat och fetaost
Lördag:  Påskmat
Söndag: Italiensk pasta, getost och pinjenötter
 
 
 
Slutligen ett recept på en ananaskaka som kan passa till påsk.
Receptet har jag lagt upp på min receptsida på kokaihop.se.
 

Kommentera inlägget här :