100 år idag

Kan man säga Grattis till en person som inte lever längre? Jag vet inte men gör det ändå.
Grattis Mormor som skulle bli 100 år idag.
Hon föddes 1915 men dog av TBC redan 1940, då min mamma var drygt 6 år. Jag fick alltså inte förmånen att träffa mormor och har inte sett så många fotografier på henne. Men jag har ett i min ägo som jag tittat på många gånger. Det togs i Ronneby 1937.
 
Min mamma och mormor 1937
 
Varje gång jag tittat på bilden har jag slagits av hur vacker mormor är men det är inte förrän på senare år jag märkt hur ung hon var och hur lite jag egentligen vet om henne. Önskar jag fått förmånen att träffa henne och lära känna henne men inte ens mamma hann ju göra det ordentligt. Dock har jag ju mormor i mina gener så på det sättet lever hon vidare. 
 

Kommentera inlägget här :