Söndag - underbara söndag

Ingen morgonstress, tidningsläsande till frukosten och en mjukstart på dagen. Om ändå alla dagar var sådana!
Just idag känner jag mig lite stel och öm i ben och rygg. Förklaringen är gårdagens syssla. Stenplattor som återvinns från ena delen av trädgården till den andra. Men så är det, vill jag/vi göra förändringar så finns bara två alternativ. Betala och någon annan får göra jobbet annars är det bara att hugga i själva. Den här gången har det varit en kombination. Önskningar och snack om hur jag vill att det ska vara är en sak - göra är en annan. Precis som när det gäller vallöften. Upp till bevis!
Ont kan gå över och nya önskningar ligger redan och pyr. :))
Vad är det jag då talar om?

En mur har rests som avgränsar den numera färdiga biluppställningsplatsen (till vänster på bilden). Till höger finns en grop belägen utanför vår källare. Där placerades igår tunga, mycket tunga gamla stenplattor. De ska tvättas och fogas med stenmjöl. Trappan ska fixas och målas och sedan har vi en perfekt plats där vi kan förvara ved, meka med cyklar och göra olika grovjobb. Bra va?


Taggar: grovjobb;

Kommentera inlägget här :