Prokrastinering är inte bra

Brukar du prokrastinera?
Jag måste nog erkänna att jag gör det ibland även om jag numera är väldigt medveten om det och försöker undvika det. Att prokrastinera betyder i stort sett att skjuta upp till i morgon det du kan göra idag. Jag kör stenhårt med träning i studieteknik med mina elever, för att de inte ska behöva känna mer studiestress än nödvändigt, helst ingen alls. Då är prokrastinering bra att tänka på. Därav tummen ner på den skylt jag satt på dörren till mitt arbetsrum på jobbet. Ordet och fenomenet är lika användbart utanför skolans värld. Jag ska bättra mig på prokrastineringsfronten. :)
 
 
Jag lovade tidigare idag att skriva receptet på karamelliserad rödlök som är så väldans gott. Vi hade det till kvällens jordnötsburgare som var en riktig hit. Löken kan användas i många sammanhang såväl till kött som vegetariska rätter.
 
Råvarorna till jordnötsburgare med tillbehör från Linas matkasse.
Min portion av gladmat för en vegetarian eller andra.
Karamelliserad mumsig rödlök ligger i burgaren.
Skålen innehåller raita.
 
Karamelliserad rödlök
lagom till 4 portioner
  • 2 stora rödlökar
  • 2 tsk olivolja
  • 2 msk socker
  • 2 msk balsamvinäger
  • 1 tsk timjan, torkad
  1. Skiva löken tunnt och stek den i oljan så den blir glansig.
  2. Tillsätt socker, balsamvinäger och timjan.
  3. Sjud i 2 minuter.
 
Så här ser veckans matsedel ut i Skrivis hus. Markering med L är från Linas matkasse som jag rekommenderar starkt. Vill du testa någon av deras kassar kan du gärna få en tipskod av mig. Den ger dig inte bara ett lägre pris på första kassen utan även en fruktpåse med 4 kg goda frukter vid första leveransen. Hör av dig så får du koden!
 
 
 
Taggar: karamelliserad lök, prokrastinering;

Kommentera inlägget här :