Ge mig en timme till

Kan någon förstå varför vi måste leva enligt gamla bondesamhällets tider? I skolans värld skulle det lätt kunna införas bättre arbetstider för personal och elever. Alltså bättre tider enligt mig!
Det fanns en tid då många hade en lantgård och skulle ta hand om djuren på morgonen. Då blev arbetstiderna anpassade efter dem och efter solens uppgång. Men jag har varken kor, får eller höns att ta hand om och vill därför sova lite längre på morgonen. Det spelar ingen roll  när jag lägger mig, tröttheten på morgonen är ändå svinjobbig. Men i arbetslivet ska vi alla vara lika och det lunkar därför vidare med dessa hemska morgonpass. Tänk om jag fick börja jobba nio istället för åtta, så mycket bättre jag mår då. För att inte tala om alla hålögda elever som kommer för sent på morgonen. Nu när det snart är val vore väl arbetstidernas placering under dagen  en bra sak att rösta om.

För bättre hälsa - ta det lugnt på morgonen!
Taggar: morgontrött;

Kommentera inlägget här :