Balans i livet är viktigt

Intag och uttag bör vara detsamma för att få balans i kroppen vad gäller mat men även när det anbelangar känslor, jobb, sysselsättningar och socialt liv mm. I några veckor har jag känt obalans på jobbfronten och det har påverkat mitt humör stort. Jag har inte kunnat slå mig till ro och njuta av allt fint som finns nära mig. Men idag började den onda knuten lösas upp och en sten föll. Nu ser jag ljuset igen.....
Nu till något gladare......
 
 
Ett tips på en god potatispaj vill jag dela med mig av. Jag gjorde den i veckan och den serverades till morotsbiffar och färsbiffar. 
 
Potatis- och tomatpaj
  • degen
  • 150 g smör
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 ägg
  • 2 msk vatten
  • ½ tsk salt
  • fyllningen
  • 400 g kokt skivad potatis
  • 10 körsbärstomater i halvor
  • 100 g smakrik riven ost
  • äggstanningen
  • 3 ägg
  • 3 dl mjölk
  • salt, peppar
  • 1 msk oregano eller basilika
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Blanda ihop ingredienserna till degen och tryck ut den i en pajform.
  3. Lägg fyllningen på degen i formen och häll slutligen på den ihopvispade äggstanningen.
  4. Grädda mitt i ugnen ca. 20 minuter.
  5. Garnera med färska örter.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :