Sammanfattning av helgen

  • Uppdatering av hemmet. Besökte IKEA och köpte nya överdrag till fåtöljer. Ett hyfsat billigt sätt att förnya i hemmet. Någon kudde, fönsterlampa och annat småplock följde som vanligt med hem.
  • Räkningarna betalda via internet. Sortering och utrensning i pärmar och bland papper. Gjort nya kassabokslistor. Jag tillhör de som vill ha kontroll på sin ekonomi. 
  • Kraschade ett dricksglas så det gick i tusen bitar. Kan det betyda otur måntro? Hoppas inte det
  • Bakat chokladbiscotti, grova baguetter och grönsakspajer. När ugnen ändå skulle värmas upp är det bäst att utnyttja värmen. :) 
           
*Chokladskorpor kallas de bruna goda och lite hårda  småbröden och receptet hittade jag på ICAs sida. Klicka här. Jag använde solroskärnor istället för nötter och uteslöt den mörka chokladen.
*Mina grova baguetter är bakade med grahamsmjöl och vetemjöl. Någon matsked sirap i degen gör att jästen jäser lite bättre.
*Pajerna är fyllda med brynt lök, skivade körsbärstomater och majs förutom äggstanning och ost. Degreceptet finns här.
  • Ny veckomatsedel knåpades ihop också. Allt för att underlätta för mig den kommande veckan.
Matsedeln för vecka 5
Måndag: Fransk blomkålslåda, bacon, potatis.
Tisdag: Grön ärtsoppa, strimlad skinka. Äppelwok med vaniljyoghurt.
Onsdag: Pasta, köttfärssås/ quornsås med morötter.
Torsdag: Rösti, coleslow, lingon.
Fredag: Kebabrulle.
Lördag: Sesampanerad lax, spenatstuvning, potatis.

Skrivis bageri:
 
 

Kommentera inlägget här :