En lite matigare tomatsoppa

  
 
Planering gör att vardagen blir så mycket lättare att klara av. Igår gjorde jag veckans matsedel (se gårdagens inlägg) och inköpslistan skrevs på Icas app på min mobil. Efter en lång arbetsdag körde jag till ICA Maxi på Toftanäs i Malmö som är den butik jag handlar i. Oftast hamnar något extra i varukorgen, någon kampanjvara , stamkundsvara eller prisnedsatta livsmedel som jag vet kommer till användning. Idag såldes ost till superpriset 39.90 vilket jag inte kunde motstå. Något förvånad blev jag när äggdisken var nästan tom. Hade de kanske inte fått leverans ännu? Så där fick jag köpa lite dyrare än jag tänkt mig. Surt, sa räven om rönnbären. ;)
Dagens middag var tomatsoppa som är billigt, nyttigt, snabblgat och gott. Idag förstärktes den med makaroner som fanns i kylen. Ett bra sätt att ta till vara rester på.
 

Kommentera inlägget här :