Vad var det som hände?

I vanliga fall är jag ledig på onsdagsförmiddagarna, men idag skulle jag vikariera och därför börja tidigt. Jag ändrade därför min klocka igår för att passa dagens tider. I morse vaknade jag inte av en ringsignal utan av mig själv och med en känsla att något inte stämde. Tittade på klockan som visade 8.10. Lektionen jag skulle börja dagen med var om 15 minuter i Lund !!!!! Vet inte vad som hände, om jag stängt av klockan, glömt ställa den på signal eller något annat. Med en rivstart och en signal till jobbet ordnade allt sig och jag kom in i klassrummet 8.45. Där satt eleverna hur snälla, tysta och fina som helst med varsin dator och fullt upptagna med ...... tja det spelar ingen roll.
Följande skrev jag i min dagbok för några månader sedan:

Jag, en B-människa.

Läste i en artikel för några år sedan att kvällsmänniskor var B- människor och att de missade allt det fina som en gryning och ny dag för med sig. Fick även bekräftat att det inte bara är att gå till sängs tidigare så vips förvandlas jag från en kvällsmänniska till en bättre av morgonsort. Detta är så svårt att förmedla till alla de som säger sig vara morgonmänniskor. Det är inte ett val jag gör utan det finns i mig från början. Visst kan jag stiga upp tidigt, åka iväg till jobbet gör jag ju nästan varje dag men jag njuter inte av att gå upp av en klocka som väcker mig på en tid som inte passar mig.

Nej, jag är alltså en B- människa som älskar att vara uppe länge på kvällen t.o.m en bit in på natten. Då njuter jag, då är jag som mest produktiv och där hör jag hemma.

På onsdagar börjar jag senare, får vakna med en mjukstart, sitta längre vid frukostbordet och dagen blir så mycket bättre. (allt sitter ju i knoppen)

Klicka på loggan och läs om: 

 

Kommentera inlägget här :